Książki
Europa w perspektywie 2050 roku
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Wydawnictwa
- Odsłon: 4959
redakcja Andrzej Karpiński
Warszawa 2007, ss. 297
ISBN 978-83-923980-9-7
Książka zawiera studia na temat przyszłości Europy do 2050 roku, zainicjowane uchwałą Rady Unii Europejskiej z czerwca 2006 roku. Polska uczestniczy w tych pracach. Zawierają one odpowiedź na pytanie, co wiemy o roku 2050, jakie procesy wystąpią w okresie do tego roku w szerokim ujęciu w ekologii, eksploracji kosmosu, gospodarce i społeczeństwach Europy.
Gry o przyszłe światy
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Wydawnictwa
- Odsłon: 3100
Lech W. Zacher
ISBN 83-923980-6-8
Każdy z nas ma swój świat, ma też często jego wizję przyszłości – pożądaną. To samo dotyczy państw, grup społecznych, partii politycznych, wielkich korporacji, organizacji międzynarodowych, związków zawodowych, wielkich religii itp. Są więc różne światy – te istniejące i te oczekiwane czy pożądane. Poprzez swoje wizje, decyzje i działania wszyscy aktorzy grają o przyszłe światy, pasujące do ich wyobrażeń, życzeń i interesów. Wypadkowa tych gier jest złożona wielce oraz trudno przewidywalna. Jednak znając trendy cywilizacyjne, technologiczne i in., mając umiejętności prognozowania oraz metody i środki działania można przyszłość w jakiejś mierze współkształtować. Przeto ludzkie gry prowadzą od utopii i wizji do strategii i celowych działań. Obecnie gra idzie o społeczeństwo wiedzy, o globalizację, o hegemonię w świecie, o demokrację o przyszłe światy na tej samej planecie. Prof.dr hab. Lech W. Zacher, ekonomista, socjolog futurolog jest wieloletnim współpracownikiem i członkiem Komitetu Prognoz „Polska 2000 Plus” przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk. Pracuje w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego oraz w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.
Edukacja dla Europy
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Wydawnictwa
- Odsłon: 5585
EDUKACJA DLA EUROPY
Raport Komisji Europejskiej
tłumaczenie I. Wojnar, J.Kubin
Warszawa 1999, wyd. Elipsa, ss. 191
Po to, by Europa kontynuowała swój marsz ku przyszłości, konieczne jest uzupełnienie postępu ekonomicznego i politycznego przez zaoferowanie młodym ludziom pewnej europejskiej wizji. Edukacja winna się zmobilizować wokół tej wyłaniającej się wizji.Jest sprawą pilną by dokonać tego w momencie, gdy ludność Europy stabilizuje się a udział młodych Europejczyków w tej całości stale ulega zmniejszeniu, podczas gdy jednocześnie ludność świata niemal podwoi się w okresie życia jednego pokolenia. Sprawą niemniej pilną jest mobilizacja sił edukacji w interesie ludzi dorosłych, którzy wciąż reprezentują niski poziom wykształcenia i powinni odnawiać kompetencje osobiste przez cały okres swego życia. Pilne jest wreszcie ułatwienie lepszej adaptacji do nowych warunków pracy i upowszechnienie idei społeczeństwa ludzi wykształconych.